VRAGENLIJST JONGE WEDUWEN (20-57 jaar)

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Annerens

VRAGENLIJST JONGE WEDUWEN (20-57 jaar)

Bericht door Annerens » di apr 03, 2018 11:14

Beste Lotgenoten,

Ik ben op zoek naar jonge weduwen (20-57 jaar) die willen deelnemen aan mijn afstudeeronderzoek voor mijn studie Levenslooppsychologie aan de Open Universiteit. Deelname betekent het invullen van onderstaande vragenlijst.

De vragenlijst is anoniem en ik vraag maximaal 30 minuten van jouw tijd.

link naar de vragenlijst: https://lab.ou.nl/ls/index.php/377243?lang=nl

Onderwerp van mijn onderzoek :
Persoonlijke Groei in relatie tot Mentale Gezondheid bij jonge weduwen (20-57 jaar)
Persoonlijke groei betekent de positieve verandering als resultaat van de worsteling met het verlies. Dit betekent niet dat het verlies ‘zinvol’ zou zijn. Het verlies van onze partner, op zo’n jonge leeftijd is en blijft altijd onrechtvaardig!

Het doel van het onderzoek is inzicht krijgen in factoren die bijdragen aan persoonlijke groei na het verlies van je partner en wat dit voor effect heeft op de mentale gezondheid.

Met dit onderzoek wil ik een kleine bijdrage leveren aan het verder ontwikkelen van psychologische hulp voor weduwen. Daarnaast hoop ik ook (nog) meer aandacht te krijgen voor de groep jonge weduwe in de onderzoekswereld van psychologie.

Voor mij is dit afstuderen een onderdeel van mijn verwerking van het plotselinge verlies van mijn partner, nu bijna drie jaar geleden. Hoop daarom op jullie steun om mij te helpen met het afronden van mijn onderzoek. En misschien levert het invullen van de vragenlijst ook nog nieuwe inzichten voor jezelf op.

Uiteraard kun je bij mij terecht met al je vragen over het onderzoek. Mocht je na het invullen van de vragenlijst interesse hebben in de eindresultaten van het onderzoek, laat het weten via het forum.

Dankbaar voor jullie medewerking!
Anne-Marie

Plaats reactie